Chwile, które łączą.

Aby pozyskać klientów, inwestuję w reklamę, dobry serwis www. Mam także pewność, że potencjalny czy już zdobyty klient zawsze dodzwoni się do mojej firmy. A tę pewność daje mi Wirtualna Centrala Abonencka od T-Mobile.

Mając własną firmę jednocześnie wciąż zdarza mi się być kontrahentem oraz klientem innych firm. Szczególnie dzięki tej drugiej roli dużo się uczę i staram się nie popełniać błędów innych szefów.

Mam na myśli podejście do klienta. Nie po to inwestuję duże pieniądze w reklamę w prasie branżowej, wydaję tysiące złotych, aby mieć intuicyjną, funkcjonalną stronę internetową a pod nią system do obsługi zleceń, który usprawnia pracę w firmie, żeby w głupi sposób tracić klientów.

Konkurencji się to zdarza. Przykładowo dzwonię do firmy i przez kilka minut słucham hałaśliwej muzyki lub formułki, że wszyscy konsultanci są aktualnie zajęci. Najbardziej frustrujący jest sygnał oznaczający, że nikt nie odbiera telefonu. Jako klient czuję się zignorowany. I nie pomoże zachęcająca reklama. Czas jest dla mnie bardzo ważny, nie mogę pozwolić sobie na jego marnowanie ze słuchawką przy uchu. Natychmiast więc szukam konkurencyjnej oferty.

Na szczęście okazuje się, że nie tylko ja zauważyłem, jak ważne jest, aby połączenie telefoniczne trafiło tam, gdzie powinno. I to nie tylko w życiu prywatnym, ale także w biznesie. T-Mobile, której jestem abonentem, oferuje swoim klientom unikatową na rodzimym rynku usługę – Wirtualną Centralę Abonencką.

To coś dla niedużych firm, takich jak moja. Wirtualna centrala umożliwia mi zarządzanie połączeniami przychodzącymi i przekierowywanie ich na telefony komórkowe wybranych pracowników. Usługa Ery ma wszystkie funkcje tradycyjnej centralki, jednak jest pozbawiona jej podstawowej wady – nie trzeba ciągnąć po biurze kabli, co długo trwa i sporo kosztuje, a do tego nastręcza kłopot przy ewentualnych usterkach czy zmianie siedziby firmy.

Wirtualna Centrala Abonencka V-PABX pozwala mojemu pracownikowi sprawnie zarządzać połączeniami przychodzącymi. Daje możliwość zdefiniowania stacjonarnych lub komórkowych Numerów dostępowych, na które przychodzą do firmy wszystkie połączenia zewnętrzne. Gdy sekretarka jest akurat na urlopie, połączenie mogę łatwo przekierować na numer innego wybranego pracownika.

Oczywiście gdy dowiedziałem się o usłudze T-Mobile, miałem już nie tylko telefony komórkowe, także numery stacjonarne, które należały do firmy od dawna. Martwiłem się, że będę musiał z nich zrezygnować. Okazało się jednak, że nadal mogą do mnie należeć. Stacjonarne numery można także włączyć do oferowanej przez T-Mobile struktury.

Dobrą wiadomością dla każdego szefa jest to, że przekierowanie połączeń z Numeru dostępowego na pożądane numery komórkowe pracowników w ramach usługi jest bezpłatne. Dodatkowo V-PABX pozwala np. zaprojektować własne menu głosowe i nagrać odrębne powitania dedykowane godzinom pracy i czasowi, gdy firma już nie pracuje.

Także klienci mają powody do zadowolenia z mojego wyboru. Opłata za połączenie na stacjonarny Numer dostępowy naliczana jest jak za połączenie stacjonarne, chociaż docelowo klienci i partnerzy dodzwaniają się na telefony komórkowe moich pracowników.

Adam Kruszewski,
St. Specjalista ds. Marketingu Produktów


Gdybym miał firmę, zatrudniał kilka lub kilkanaście osób to sam zdecydowałbym się na VPABX-a. Kilka numerów dostępowych, każdy w innym mieście - po to własnie by moi klienci dzwonili do mnie po lokalnych, czyli najniższych stawkach. Pod każdym numerem miałbym możliwość połączenia się z wybranym działem firmy lub pracownikiem. A po godzinach pracy przywitałbym dzwoniących zapowiedzią o godzinach pracy mojej firmy. I nie byłoby dla mnie ważne, ze firma się przenosi, że sprzęt, kable, zmiana adresu… VPABX nie wie co to kable, nie wie co to sprzęt drogi i zmiana adresu. Za to wie co to jest internet, jak złapać pracownika nawet jeśli nie siedzi on własnie przy biurku, a handlowcom sprawiedliwie rozdzieli pracę przy połączeniach od klientów. A ci szybko zapomną, że istnieje coś takiego jak numer zajętości dzwoniąc na numer stacjonarny.

fot. Yuri Arcurs | Dreamstime.com

Czy kiedykolwiek Twoi klienci nie mogli się do Ciebie dodzwonić? Zobacz jak temu zapobiec.