Na stronie www.t-mobile.pll znajdziecie dokładny poradnik, jak czytać fakturę. Często jednak zwracacie się do nas z pytaniem, jak interpretować pierwszą fakturę, na której pojawiają się „jakieś dziwne kwoty”.

Pierwsza faktura jest wystawiana w kilka dni po podpisaniu umowy i aktywacji karty SIM. Po tych czynnościach każdy numer przypisywany jest do cyklu rozliczeniowego i zostaje wtedy określona data wystawiania miesięcznych faktur, która jest stała. Następnie pierwsza faktura jest wysyłana na podany przez Ciebie adres korespondencyjny. Opłaty, jakie się na niej znajdują to:

1. jednorazowa opłata aktywacyjna za przyłączenie do sieci;
2. proporcjonalny abonament - cząstkowe opłaty abonamentowe naliczone wstecznie
(od dnia aktywacji do ostatniego dnia cyklu rozliczeniowego, w którym nastąpiła aktywacja);
3. Twój pełny abonament pobrany z góry za przyszły cykl rozliczeniowy;
4. dodatkowe opłaty za połączenia wykonywane po przekroczeniu pakietu minut z abonamentu oraz opłaty za
SMS-y specjalne i numery specjalne).

Między podpisaniem umowy a rozpoczęciem pełnego cyklu rozliczeniowego mija zwykle kilka dni. Dni te nazywane są niepełnym cyklem rozliczeniowym, a abonament jest w nim rozliczany proporcjonalnie (bezpłatne minuty także).

Właśnie dlatego pierwsza faktura jest zawsze wyższa niż każde kolejne, gdyż zawiera opłaty aktywacyjne oraz część abonamentu wyliczoną proporcjonalnie od momentu podpisania umowy do momentu rozpoczęcia pełnego cyklu rozliczeniowego.

Pierwsza faktura bez tajemnic - opinie i komentarze (6)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

Lepiej w t-mobile

Galaxy S7 już jest! I to z Gear VR w prezencie! Sprawdźcie!

Dla każdego rodzica przychodzą takie wakacje, kiedy musi podjąć decyzję, czy jego pociecha jest już gotowa na samodzielny wyjazd. Warto zadbać o możliwość kontaktu z naszym dzieckiem.

Czas płynie nieubłaganie i musi przyjść moment, kiedy dziecko pojedzie samo na kolonie lub obóz. Szkoda, aby nie dane mu było przeżyć takiej przygody, a jednocześnie pierwszej lekcji samodzielności.

Gdy dziecko i rodzice ustalą już, że spędzą część wakacji osobno, pozostaje najprzyjemniejsza część: wspólny wybór miejsca i formy spędzania czasu. Na pierwszy wyjazd lepiej nie wybierać wycieczek zagranicznych. Lepsze jest miejsce oddalone od domu o nie więcej niż 3 godziny jazdy samochodem, tak, aby rodzice w każdej chwili mogli odwiedzić dziecko. Co do formy spędzania czasu, możliwości są nieograniczone. Maluch czy nastolatek uprawiający jakąś dyscyplinę sportową może pojechać na obóz sportowy, gdzie będzie się czuł raźniej wśród rówieśników o podobnych zainteresowaniach.

Kolonie czy obóz to pestka – powiedzą rodzice nastolatków, którzy proszą o możliwość pierwszego samodzielnego wyjazdu z partnerem, np. pod przysłowiowy namiot. Większość rodziców dostaje gęsiej skórki na myśl o takiej ewentualności i wyobraża sobie wiele niebezpieczeństw, które czekają na ich dziecko, które dzieckiem pozostanie, niezależnie od wieku.

A może niepotrzebnie się martwią? Przecież dzisiaj każdy młody człowiek w wieku odpowiednim na pierwsze samodzielne wakacje, ma już własny telefon komórkowy. To pozwala rodzicom na pozostawanie z nim w ciągłym kontakcie. W granicach rozsądku i ustaleń z pociechą naturalnie. Dzwonienie kilka razy dziennie może sprawić, że dziecko sięgnie po broń ostateczną, jaką jest ignorowanie połączeń od nadopiekuńczych rodziców. Na wyłączenie telefonu raczej się nie zdecyduje, bo to jednak dzisiejsze podręczne centrum rozrywki.

Gdy dziecko ma Tak Taka lub Nową Erę Mix rodzice mogą spać spokojnie, nie zamartwiając się rachunkami, jakie przyjdzie im zapłacić po wakacjach.

Dzięki podwojonej kwocie doładowania w Tak Taku pociecha będzie miała wystarczające środki, aby zrobić im niespodziankę i sama zadzwonić, zamiast czekać na telefon.

A ponieważ w Tak Taku jest teraz także blueconnect Max, czyli nieograniczony dostęp do internetu za jedyne 9 zł miesięcznie bez żadnych dodatkowych finansowych niespodzianek, jest szansa, że pociecha, zamiast myśleć o robieniu wakacyjnych głupstw, zajmie się surfowaniem po sieci, ze szczególnym uwzględnieniem portali społecznościowych.

Świetną formą optymalizacji wydatków na telefony w rodzinie jest także oferta Sieć Rodzinna, dostępna tylko w Erze i umożliwiająca swobodną komunikację osób wewnątrz grupy. Sieć Rodzinna gwarantuje też pewny kontakt z dzieckiem - w każdej chwili może zadzwonić do Ciebie za darmo, nawet gdy nie ma środków na koncie Tak Tak.

Pierwsze wakacje bez rodziców - opinie i komentarze (2)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

Lepiej w t-mobile

Galaxy S7 już jest! I to z Gear VR w prezencie! Sprawdźcie!

Obowiązki, jakie ma producent telefonu wobec nas, nie kończą się z chwilą, gdy powrócimy ze świeżo zakupionym sprzętem do domu. Wraz z nową komórką otrzymujemy gwarancję – co to oznacza w praktyce?

Karta gwarancyjną, która dołączona jest do nowo kupionego telefonu, reguluje zakres odpowiedzialności producenta za sprzęt, który nam sprzedał. To w niej znajdziemy informacje, które części aparatu podlegają naprawie lub wymianie, a które nie oraz ile trwa okres gwarancji – ponieważ, wbrew powszechnym wyobrażeniom, nie ma jednego uniwersalnego, a dotyczy on indywidualnie konkretnego modelu komórki. By móc z tego później skorzystać, zawsze należy zachować kartę gwarancyjną i dowód zakupu (jeśli karta nie została podstemplowana przy zawieraniu transakcji).

Choć to producent ręczy za wypuszczony ze swojej fabryki towar, w procesie reklamacji pośredniczy sprzedawca i to do niego udajemy się z uszkodzonym sprzętem. Era załatwia więc sprawę w naszym imieniu.

Wystąpiła usterka. Co robić?

Choć to producent ręczy za wypuszczony ze swojej fabryki towar, w procesie reklamacji zazwyczaj pośredniczy sprzedawca i to do niego udajemy się z uszkodzonym sprzętem. Tak też jest w  naszym przypadku - bierzemy na siebie kwestię kontaktu z producentem, załatwiając sprawę w imieniu użytkowników Ery. W razie awarii, należy więc udać się do dowolnego punktu Ery wraz z uszkodzonym telefonem i kartą gwarancyjną (oraz dowodem zakupu, jeśli ta nie została wypełniona przez sprzedającego). W przypadku, gdy to telefon uległ usterce, możemy oczywiście udać się bezpośrednio do autoryzowanego serwisu producenckiego, jeśli tylko będzie nam tak wygodniej. Jeśli, natomiast, mamy zastrzeżenia co do niezgodności towaru z umową, wtedy trzeba się udać bezpośrednio do salonu, sklepu firmowego lub autoryzowanego punktu sprzedaży – do miejsca, w którym otrzymaliśmy telefon wraz z dokumentem potwierdzającym zakup. Po oddaniu komórki do serwisu oczekujemy decyzji o uznaniu lub nie naszych roszczeń. Ewentualna odmowa musi zawsze być oparta na ekspertyzie wykonanej w autoryzowanym serwisie producenta. Gdy ta przejdzie pomyślnie, oczekujemy na naprawiony sprzęt nie dłużej niż to przewidują warunki gwarancji zawarte w karcie.

Jeśli nie był to pierwszy raz…

Co robić, gdy ten sam egzemplarz nawali kolejny raz? No cóż… nikomu tego nie życzymy, ale w takim przypadku zasada jest taka: gdy objęta gwarancją usterka powtarza się mimo naprawy, możemy towar wymienić. Gdy mimo tego mamy te same problemy z naszym telefonem, możemy ubiegać się o obniżenie jego ceny lub odstąpić od umowy. Mamy do tego prawo także wtedy, gdy naprawa/wymiana okazuje się z jakiś przyczyn niemożliwa, zbyt kosztowna albo jeśli sprzedawca nie wywiąże się z niej w odpowiednim czasie (określonym w umowie i karcie gwarancyjnej).

Mimo, że w ostatnich latach obserwujemy progres w sprawności rozpatrywania reklamacji i ogólno pojętej obsłudze klienta w naszym kraju, to jednak złośliwość rzeczy martwych pozostaje niewzruszona na tym poziomie co zawsze. Może i to się zacznie zmieniać? Właśnie tego Wam i sobie życzymy.

Gwarancja bez tajemnic - opinie i komentarze (31)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

Lepiej w t-mobile

Galaxy S7 już jest! I to z Gear VR w prezencie! Sprawdźcie!

Przypominamy Wam, że już 9 października o godzinie 11.00 odbędą się bezpłatne warsztaty online dla Klientów Biznesowych. Przedstawiamy Wam sylwetki ekspertów, którzy podzielą się z Wami wieloma ciekawymi i użytecznymi informacjami na temat najnowszych smartfonów.

Nasze webinarium jest bezpłatne i kierujemy je do klientów biznesowych. Poprowadzi je Tomasz Kammel, który będzie rozmawiał z zaproszonymi ekspertami. Jesteś zainteresowany? Bądź razem z nami, we wtorek 9 października o 11.00 ! Zarejestruj się.

Warsztaty "Najnowsze smartfony bez tajemnic" - poznajmy ekspertów... - opinie i komentarze (0)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

Lepiej w t-mobile

Galaxy S7 już jest! I to z Gear VR w prezencie! Sprawdźcie!
Podziel się