Na stronie www.t-mobile.pll znajdziecie dokładny poradnik, jak czytać fakturę. Często jednak zwracacie się do nas z pytaniem, jak interpretować pierwszą fakturę, na której pojawiają się „jakieś dziwne kwoty”.

Pierwsza faktura jest wystawiana w kilka dni po podpisaniu umowy i aktywacji karty SIM. Po tych czynnościach każdy numer przypisywany jest do cyklu rozliczeniowego i zostaje wtedy określona data wystawiania miesięcznych faktur, która jest stała. Następnie pierwsza faktura jest wysyłana na podany przez Ciebie adres korespondencyjny. Opłaty, jakie się na niej znajdują to:

1. jednorazowa opłata aktywacyjna za przyłączenie do sieci;
2. proporcjonalny abonament - cząstkowe opłaty abonamentowe naliczone wstecznie
(od dnia aktywacji do ostatniego dnia cyklu rozliczeniowego, w którym nastąpiła aktywacja);
3. Twój pełny abonament pobrany z góry za przyszły cykl rozliczeniowy;
4. dodatkowe opłaty za połączenia wykonywane po przekroczeniu pakietu minut z abonamentu oraz opłaty za
SMS-y specjalne i numery specjalne).

Między podpisaniem umowy a rozpoczęciem pełnego cyklu rozliczeniowego mija zwykle kilka dni. Dni te nazywane są niepełnym cyklem rozliczeniowym, a abonament jest w nim rozliczany proporcjonalnie (bezpłatne minuty także).

Właśnie dlatego pierwsza faktura jest zawsze wyższa niż każde kolejne, gdyż zawiera opłaty aktywacyjne oraz część abonamentu wyliczoną proporcjonalnie od momentu podpisania umowy do momentu rozpoczęcia pełnego cyklu rozliczeniowego.

Pierwsza faktura bez tajemnic - opinie i komentarze (5)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

bae
06-08-2014 - 16:50:56
wszystko dobrze tylko dla czego dostałem fakturę gdzie dostałem za 5 dni abonamentu tyle samo co za caly. wiec koszt pierwszej faktury to jedyne 200% abonamentu + 50 aktywacji?? wtf?
  (0)
Odpowiedz
Konsultant T-Mobile
06-08-2014 - 16:57:29
Witaj. W takiej sytuacji najlepiej będzie skontaktować się z Biurem Obsługi i poprosić konsultanta o szczegółowe wyjaśnienie naliczonych opłat. Pozdrawiam.
  (0)
Odpowiedz
Mc
07-07-2011 - 10:28:16
Innymi słowy - opłata jest wyższa, bo jest wyższa.
  (0)
Odpowiedz
benek
22-12-2010 - 14:13:01
Wydawało mi się, że to nic skomplikowanego. Też zostałem o tym poinformowany i na szczęście wiedziałem co gdzie się na fakturze znajduje. Tak czy inaczej, instrukcje nigdy nie zaszkodzą ;)
  (0)
Odpowiedz
RECEIVER
21-12-2010 - 15:41:18
Mnie sprzedawca w Salonie Ery o tym wszystkim informował, ale dobrze, że jest taka instrukcja czytania faktury. Niektórym może się przydać i zaoszczędzić nerwów.
  (0)
Odpowiedz

Lepiej w t-mobile

Xperia Z3 i Z3 Compact są w Gorącej Wyprzedaży. Sprawdź ich ceny, nie uwierzysz!

Dla każdego rodzica przychodzą takie wakacje, kiedy musi podjąć decyzję, czy jego pociecha jest już gotowa na samodzielny wyjazd. Warto zadbać o możliwość kontaktu z naszym dzieckiem.

Czas płynie nieubłaganie i musi przyjść moment, kiedy dziecko pojedzie samo na kolonie lub obóz. Szkoda, aby nie dane mu było przeżyć takiej przygody, a jednocześnie pierwszej lekcji samodzielności.

Gdy dziecko i rodzice ustalą już, że spędzą część wakacji osobno, pozostaje najprzyjemniejsza część: wspólny wybór miejsca i formy spędzania czasu. Na pierwszy wyjazd lepiej nie wybierać wycieczek zagranicznych. Lepsze jest miejsce oddalone od domu o nie więcej niż 3 godziny jazdy samochodem, tak, aby rodzice w każdej chwili mogli odwiedzić dziecko. Co do formy spędzania czasu, możliwości są nieograniczone. Maluch czy nastolatek uprawiający jakąś dyscyplinę sportową może pojechać na obóz sportowy, gdzie będzie się czuł raźniej wśród rówieśników o podobnych zainteresowaniach.

Kolonie czy obóz to pestka – powiedzą rodzice nastolatków, którzy proszą o możliwość pierwszego samodzielnego wyjazdu z partnerem, np. pod przysłowiowy namiot. Większość rodziców dostaje gęsiej skórki na myśl o takiej ewentualności i wyobraża sobie wiele niebezpieczeństw, które czekają na ich dziecko, które dzieckiem pozostanie, niezależnie od wieku.

A może niepotrzebnie się martwią? Przecież dzisiaj każdy młody człowiek w wieku odpowiednim na pierwsze samodzielne wakacje, ma już własny telefon komórkowy. To pozwala rodzicom na pozostawanie z nim w ciągłym kontakcie. W granicach rozsądku i ustaleń z pociechą naturalnie. Dzwonienie kilka razy dziennie może sprawić, że dziecko sięgnie po broń ostateczną, jaką jest ignorowanie połączeń od nadopiekuńczych rodziców. Na wyłączenie telefonu raczej się nie zdecyduje, bo to jednak dzisiejsze podręczne centrum rozrywki.

Gdy dziecko ma Tak Taka lub Nową Erę Mix rodzice mogą spać spokojnie, nie zamartwiając się rachunkami, jakie przyjdzie im zapłacić po wakacjach.

Dzięki podwojonej kwocie doładowania w Tak Taku pociecha będzie miała wystarczające środki, aby zrobić im niespodziankę i sama zadzwonić, zamiast czekać na telefon.

A ponieważ w Tak Taku jest teraz także blueconnect Max, czyli nieograniczony dostęp do internetu za jedyne 9 zł miesięcznie bez żadnych dodatkowych finansowych niespodzianek, jest szansa, że pociecha, zamiast myśleć o robieniu wakacyjnych głupstw, zajmie się surfowaniem po sieci, ze szczególnym uwzględnieniem portali społecznościowych.

Świetną formą optymalizacji wydatków na telefony w rodzinie jest także oferta Sieć Rodzinna, dostępna tylko w Erze i umożliwiająca swobodną komunikację osób wewnątrz grupy. Sieć Rodzinna gwarantuje też pewny kontakt z dzieckiem - w każdej chwili może zadzwonić do Ciebie za darmo, nawet gdy nie ma środków na koncie Tak Tak.

Pierwsze wakacje bez rodziców - opinie i komentarze (2)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

karola
08-07-2010 - 10:51:24
Z darmowym dzwonieniem do rodziców to naprawdę fajna sprawa. Jakkolwiek czysto technicznie by do tematu nie podchodzić to chyba najważniejsze jest, żeby mieć z dzieckiem cały czas dobry kontakt. Jeśli jest obustronne zaufanie to nie ma najmniejszego problemu z wysłaniem dziecka na wakacje. Jeśli czuje ono, ze może porozmawiać z rodzicami o wszystkim to będzie samo dzwoniło i telefony kontrolne nie będą potrzebne :)
  (0)
Odpowiedz
edwardo
02-07-2010 - 16:05:37
Korzystam z wielu rzeczy, o którym piszcie w tym artykule ;-) Z sieci rodzinnej korzystam przede wszystkim dzięki siostrze, która ma abonament w Erze ;-) Podwójne doładowanie to dla mnie stały punkt repertuaru. W zasadzie korzystam z niego zawsze kiedy się pojawia. Dobrym sposobem na kontakt z dzieckiem jest również Skype ;-) Jeśli ktoś ma małego laptopa i dostęp do siebie bezprzewodowej, to jest to sposób jak znalazł ;-)
  (0)
Odpowiedz

Lepiej w t-mobile

Xperia Z3 i Z3 Compact są w Gorącej Wyprzedaży. Sprawdź ich ceny, nie uwierzysz!

Obowiązki, jakie ma producent telefonu wobec nas, nie kończą się z chwilą, gdy powrócimy ze świeżo zakupionym sprzętem do domu. Wraz z nową komórką otrzymujemy gwarancję – co to oznacza w praktyce?

Karta gwarancyjną, która dołączona jest do nowo kupionego telefonu, reguluje zakres odpowiedzialności producenta za sprzęt, który nam sprzedał. To w niej znajdziemy informacje, które części aparatu podlegają naprawie lub wymianie, a które nie oraz ile trwa okres gwarancji – ponieważ, wbrew powszechnym wyobrażeniom, nie ma jednego uniwersalnego, a dotyczy on indywidualnie konkretnego modelu komórki. By móc z tego później skorzystać, zawsze należy zachować kartę gwarancyjną i dowód zakupu (jeśli karta nie została podstemplowana przy zawieraniu transakcji).

Choć to producent ręczy za wypuszczony ze swojej fabryki towar, w procesie reklamacji pośredniczy sprzedawca i to do niego udajemy się z uszkodzonym sprzętem. Era załatwia więc sprawę w naszym imieniu.

Wystąpiła usterka. Co robić?

Choć to producent ręczy za wypuszczony ze swojej fabryki towar, w procesie reklamacji zazwyczaj pośredniczy sprzedawca i to do niego udajemy się z uszkodzonym sprzętem. Tak też jest w  naszym przypadku - bierzemy na siebie kwestię kontaktu z producentem, załatwiając sprawę w imieniu użytkowników Ery. W razie awarii, należy więc udać się do dowolnego punktu Ery wraz z uszkodzonym telefonem i kartą gwarancyjną (oraz dowodem zakupu, jeśli ta nie została wypełniona przez sprzedającego). W przypadku, gdy to telefon uległ usterce, możemy oczywiście udać się bezpośrednio do autoryzowanego serwisu producenckiego, jeśli tylko będzie nam tak wygodniej. Jeśli, natomiast, mamy zastrzeżenia co do niezgodności towaru z umową, wtedy trzeba się udać bezpośrednio do salonu, sklepu firmowego lub autoryzowanego punktu sprzedaży – do miejsca, w którym otrzymaliśmy telefon wraz z dokumentem potwierdzającym zakup. Po oddaniu komórki do serwisu oczekujemy decyzji o uznaniu lub nie naszych roszczeń. Ewentualna odmowa musi zawsze być oparta na ekspertyzie wykonanej w autoryzowanym serwisie producenta. Gdy ta przejdzie pomyślnie, oczekujemy na naprawiony sprzęt nie dłużej niż to przewidują warunki gwarancji zawarte w karcie.

Jeśli nie był to pierwszy raz…

Co robić, gdy ten sam egzemplarz nawali kolejny raz? No cóż… nikomu tego nie życzymy, ale w takim przypadku zasada jest taka: gdy objęta gwarancją usterka powtarza się mimo naprawy, możemy towar wymienić. Gdy mimo tego mamy te same problemy z naszym telefonem, możemy ubiegać się o obniżenie jego ceny lub odstąpić od umowy. Mamy do tego prawo także wtedy, gdy naprawa/wymiana okazuje się z jakiś przyczyn niemożliwa, zbyt kosztowna albo jeśli sprzedawca nie wywiąże się z niej w odpowiednim czasie (określonym w umowie i karcie gwarancyjnej).

Mimo, że w ostatnich latach obserwujemy progres w sprawności rozpatrywania reklamacji i ogólno pojętej obsłudze klienta w naszym kraju, to jednak złośliwość rzeczy martwych pozostaje niewzruszona na tym poziomie co zawsze. Może i to się zacznie zmieniać? Właśnie tego Wam i sobie życzymy.

Gwarancja bez tajemnic - opinie i komentarze (5)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

Jared
13-11-2015 - 01:18:14
Witam. Czy jezeli zgubilem dowod zakupu telefonu i nie posiadam podpisanej gwarancji(poniewaz kupowalem przez internet od was) to nie moge oddac tel na gwarancje?
  (0)
Odpowiedz
Flo
30-12-2013 - 19:23:00
Jestem w Erze od 1998 roku!! Skończyła mi się kolejny raz umowa i postanowiłam zakupić telefon ZTE, telefon od samego początku był wadliwy, już po dwóch dniach były problemy z rozmowami przez telefon, z zasięgiem, z baterią, z pracą na telefonie. Naprawiałam już 7 razy i za każdym razem proszę o nowy telefon bo mam tego dość!! I co? Otrzymuje ponownie swój telefon z płytą główną. Czekam niecierpliwie na koniec umowy i przechodzę do konkurencji! Tak się dba o stałych klientów, cyrk!!
  (1)
Odpowiedz
Paulinica
17-07-2014 - 15:13:40
@Flo - Ja miałam to samo z tym złomem ZTE nikomu nie polecam. Na początku wszystko było ok później oddałam na gwarancje odebrałam i następnego dnia znów nie działał. Też miałam wymienioną płytę główną nie wiem w jaki sposób się zepsuła skoro normalnie korzystałam z telefonu nigdy mi nie upadł nigdy też się nie zamoczył nie trzymałam go też na słońcu
  (0)
Odpowiedz
Laxla
25-10-2011 - 22:21:16
A jeśli stłukła mi sie szybka to gwarancja tego nie pokrywa ? tzn szybka ma małe uszczerbienie , ale w srodku jest taka plama , działa ale nic nie widac .
  (2)
Odpowiedz
Kuba
18-03-2011 - 19:52:29
Moja Nokia 5630 Xpress Music była naprawiana sześć (6!) razy w ciągu czterech miesięcy. Dwa razy wymieniono płytę główną. Przedstawicielka firmy stwierdziła, że umowa gwarancyjna jest tak zredagowana, iż wymiana aparatu przysługuje jedynie w przypadku gdy serwis nie radzi sobie z usunięciem usterki. W przeciwnym razie - można go reperować w ciągu dwóch lat dowolną ilość razy. Czytajcie umowy gwarancyjne !
  (0)
Odpowiedz

Lepiej w t-mobile

Xperia Z3 i Z3 Compact są w Gorącej Wyprzedaży. Sprawdź ich ceny, nie uwierzysz!

Przypominamy Wam, że już 9 października o godzinie 11.00 odbędą się bezpłatne warsztaty online dla Klientów Biznesowych. Przedstawiamy Wam sylwetki ekspertów, którzy podzielą się z Wami wieloma ciekawymi i użytecznymi informacjami na temat najnowszych smartfonów.

Nasze webinarium jest bezpłatne i kierujemy je do klientów biznesowych. Poprowadzi je Tomasz Kammel, który będzie rozmawiał z zaproszonymi ekspertami. Jesteś zainteresowany? Bądź razem z nami, we wtorek 9 października o 11.00 ! Zarejestruj się.

Warsztaty "Najnowsze smartfony bez tajemnic" - poznajmy ekspertów... - opinie i komentarze (0)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

Lepiej w t-mobile

Xperia Z3 i Z3 Compact są w Gorącej Wyprzedaży. Sprawdź ich ceny, nie uwierzysz!
Podziel się