Od kilku dni krążyły plotki o tym, że Amazon, jeden z największych i najpopularniejszych firm specjalizujących się w handlu internetowym, wypuścić ma na rynek swój tablet. I tak się w końcu stało.

Na specjalnej konferencji zaprezentowano tablet Amazon Kindle Fire. Włodarze Amazon jasno sprecyzowali, że ich nowy tablet ma być konkurencją zwłaszcza dla Apple i iPada 2. Na korzyść Kindle Fire przemawiać ma przede wszystkim jego niższa cena, która wynosić ma 199 dolarów. Dla porównania najtańszy iPad 2 kosztuje 499 dolarów.

Tablet będzie działał pod Androidem 2.3, jednakże Amazon gruntownie przebudował i zmienił interfejs. Urządzenie posiadać będzie dwurdzeniowy procesor TI OMAP o częstotliwości 1 GHz, a także 512 MB RAM i 8 GB pamięci. Tablet wyposażony będzie w 7-calowy ekran IPS o rozdzielczości 1024x600 pikseli.
Urządzenie ważyć będzie 413 g. Bateria działać może do 8 godzin, zaś jej ładowanie potrwać ma 4 godziny. Jest również port microUSB i wejście 3,5 mm jack audio.

Tablet od Amazon kosztować ma tylko 199 dolarów.

Amazon, wraz z zakup tabletu swojej produkcji, proponuje również darmowy dostęp do Amazon Cloud Store, który zrekompensować ma brak wejścia na karty pamięci microSC. Także inne usługi związane z Amazonem są dostępne dla użytkowników nowego tabletu. Jest więc możliwość 30 dniowego korzystania z Amazon Prime, który umożliwia dostęp do bazy filmowej i telewizyjnych show, a także z Amazon Android App Store, Amazon mp3 Store, Kindle Store.

Tablet wyposażony będzie w 7-calowy ekran IPS o rozdzielczości 1024x600 pikseli.

Minusy? Są. Kindle Fire nie posiada wbudowanej kamery ani mikrofonu, nie ma także 3G.

Tablet jest już dostępny za pośrednictwem strony www.amazon.com. W Polsce można kupić go wysyłkowo.

Ognisty tablet od Amazon. Będzie hit? - opinie i komentarze (0)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

Lepiej w t-mobile

Galaxy S7 już jest! I to z Gear VR w prezencie! Sprawdźcie!

Modele T408 i T410 wejdą do sprzedaży pod koniec września.

Velocity Micro postanowiło wypuścić na rynek dwa nowe tablety z serii Cruz: T408 i T410. Tym, co odróżniać będzie oba te urządzenia jest rozdzielczość i przekątna wyświetlaczy.
T408 posiadać będzie ekran 8 calowy o rozdzielczości 800 x 600 pikseli, zaś T410 wyposażony będzie w 10 calowy ekran o rozdzielczości 1024 x 600 pikseli. Oba wyświetlacze są pojemnościowe.

Model T408

Tablety wyposażone będą w jednordzeniowe procesor Cortex A8 o częstotliwości 1 GHz, a także w 512 MB RAM i 4GB pamięci wewnętrznej, która będzie mogła być rozszerzona.
Tablety będą posiadać także kamerkę praz WiFi.
Nowe urządzenia Velocity Micro będą działać w oparciu o Androida 2.3 (Gingerbread). Nie ma jednak dostępu do Android Market, ale zamiast tego użytkownicy T408 i T410 będą mogli korzystać z Amazon Appstore. Tablety umożliwiać będą także skorzystanie z Kindle app, Angry Birds Rio, Quick Office oraz Adobe Flash Player 10.3.

Model T410

- Tworzenie drogich i powodujących "opadanie szczęk" produktów jest łatwe. Szybkość i dobra jakość to są czynniki, na których skupiliśmy się tworząc nasze nowe urządzenia. - mówił Randy Copeland, CEO Velocity Micro w czasie ogłaszania pojawienia się tabletów T408 i T410.
Tablet T408 kosztować będzie 239,99 dolarów, zaś model T410 299,99 dolarów.

<p><em>Filmik przedstawiający tablety T408 i T410. </em></p>

Dwa nowe tablety od Velocity Micro - opinie i komentarze (0)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

Lepiej w t-mobile

Galaxy S7 już jest! I to z Gear VR w prezencie! Sprawdźcie!

Amazon.com nie ma sobie równych w branży e-commerce. Już teraz jest największym sklepem internetowym na świecie, choć wciąż jego zasięg jest bardzo ograniczony. Jednak już wkrótce może zostać poszerzony o kolejny rynek, polski rynek.

To dobra wiadomość dla wszystkich fanów e-publikacji, bo w zasobach sklepu Amazon można znaleźć tysiące - zdobywających coraz większą popularność – e-booków. Ów sklep to tylko wierzchołek góry lodowej, ponieważ Amazon to także jeden z największych dostawców usług hostingowych, a także szeregu mniejszych usług, które stanowią spójny ekosystem. Niedawno zaprezentowany tablet Kindle Fire może stać się pierwszym urządzeniem mogącym zagrozić iPadowi, a pomóc ma mu w tym dwukrotnie niższa cena.

Jak podaje Gazeta Wyborcza, już w marcu przyszłego roku internetowy gigant wkroczy do Polski. Podobno trwają rozmowy z firmami pocztowymi, a za kuluarami szuka się dyrektora polskiego regionu i programistów odpowiedzialnych za uruchomienie całej maszynerii.

Cały ten szum medialny, który teraz tworzy wokół siebie amerykańska firma, określana jest przez specjalistów, jako początek nowej ery, której przywódcą ma być Jeff Brazos - szef Amazon. Czy okaże się wizjonerem na miarę Steve'a Jobsa?

Polski Amazon już od marca w Polsce? - opinie i komentarze (0)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

Lepiej w t-mobile

Galaxy S7 już jest! I to z Gear VR w prezencie! Sprawdźcie!

Kindlephone? Brzmi może nieco abstrakcyjnie, ale coraz więcej źródeł potwierdza plany amerykańskiego giganta. Chodzi o niedrogie urządzenie, które usługami zakotwiczone będzie w Amazon AppStore.

Poważny i raczej unikający bezzasadnych spekulacji serwis Bloomberg, pisze o smartfonie od Amazon bez charakterystycznych pytajników. Nie chodzi więc o to „czy Amazon planuje”, ale raczej o to „kiedy premiera”.

Amazon ma własny sklepik z aplikacjami na Androida. Blokując dostęp do Google Play, opiera model biznesowy na tanich urządzenia i zyskach ze sprzedaży gier i programów.

Powołując się na źródła własne w koncernie, Bloomberg zdradza kto będzie producentem i cytuje analityka, który mówi o listopadowej premierze. Unika drażliwej kwestii platformy. Z pomocą idą nam jednak inne amerykańskie portale, które niemal słowo w słowo powtarzają – Android. Amazon dysponuje bowiem własną edycją OS-u Google, zbudowaną wokół własnego sklepiku z aplikacjami.

Model biznesowy koncernu przewiduje sprzedaż urządzeń po kosztach z minimalną marżą użytkownikowi końcowemu, a następnie zarabianie na aplikacjach. Android serwowany przez Amazon (obecnie znajdziecie go w tablecie Kindle Fire), odcięty jest od większości usług Google i nie oferuje dostępu do Google Play Store.

Kto wyprodukuje urządzenie? Na pewno nie Amazon. Największy sklep internetowy na świecie ma świetne relacje z tajwańskim Foxconnem, zbudowane między innymi na bazie projektu tabletu Kindle Fire. To właśnie ten producent OEM jest typowany przez Bloomberga na dostawcę urządzenia. Foxconn to gigant branży OEM. Jest między innymi głównym kontraktowym producentem urządzeń z logo Apple. Wytwarza smartfony iPhone i tablety iPad.

Amazon Kindle Fire, to najlepiej sprzedający się w USA tablet z Androidem. Czy smartfon może powtórzyć ten sukces?

Z Polskiej perspektywy debiut smartfonu z logo Kindle raczej nie będzie rewolucją. Amazon skupia się głównie na rynku amerykańskim, poza granicami USA oferując w szerszym zakresie jedynie e-czytniki.

Źródło: Bloomberg

Fot. Amazon, Google

Smartfon od Amazon. To żyje! - opinie i komentarze (0)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

Lepiej w t-mobile

Galaxy S7 już jest! I to z Gear VR w prezencie! Sprawdźcie!
Podziel się