Po fali drogich i wypasionych smartfonów, czas na coś dla Kowalskiego. Mamy ciekawostkę – komunikator z Androidem ze stajni Samsunga.

Samsung Galaxy Pro wpisuje się w pewnym sensie w koncepcję „BlackBerry dla mas”. Chodzi o to, aby komórka miała przyzwoitą cenę, sporą funkcjonalność i przede wszystkim – wygodną klawiaturę QWERTY w układzie pionowym. Na rynku w segmencie tanich komunikatorów dominuje Nokia (C3, E5, ostatnio X2-01), więc Samsung postawił nieco namieszać własnym urządzeniem. Debiut zapowiada się interesująco, szczególnie jeśli ktoś jest fanem SMS-owania.

Samsung zdecydował się na stworzenie komunikatora w oparciu o najpopularniejszą w tej chwili platformę Google Android. Galaxy Pro będzie miał na pokładzie Androida 2.2 Froyo z nakładką TouchWiz, co oznacza między innymi wsparcie dla Flasha w przeglądarce internetowej i dostęp do ogromnej ilości aplikacji w Android Market. Napędzać go będzie 800 MHz procesor. Producent nie zdradził szczegółów, ale można się spodziewać przyzwoitego układu Qualcomm MSM7227, z grafiką Adreno 200 GPU – jest to dyżurna „osiemsetka” w portfolio Koreańczyków. Bazuje na niej choćby niedrogi Galaxy Ace S5830. Wydajność jak na średni segment, bardziej niż wystarczająca.

Samsung Galaxy Pro. Można odnieść wrażenie, że po fali smartfonów z tylko i wyłącznie dotykowym ekranem, wraca moda na klawiatury QWERTY.

Samsung Galaxy Pro poza pełnowymiarową klawiaturą QWERTY (co ciekawe z kursorami), zaoferuje również 2,8-calowy wyświetlacz dotykowy i 3,15 Mpx aparat. Komunikator będzie miał pełen zestaw modułów: Bluetooth, GPS, Wi-Fi (niestety tylko 802.11b/g), oraz ma wspierać 3G z transmisją 7,2 Mbps.

Producent na razie zapowiedział Galaxy Pro, nie ujawniając ani ceny, ani daty jego dostępności. Z racji dość dużego tłoku na rynku i masy premier po konferencji MWC 2011, należy się go spodziewać nie wcześniej niż w drugim kwartale. Bardziej prawdopodobna jest jakaś późniejsza data (maj/czerwiec), niż kwiecień, kiedy to będą debiutować jeden po drugim dwurdzeniowe smartfony z górnej półki. Biorąc pod uwagę oferowane opcje i specyfikację, Galaxy Pro wyląduje gdzieś wśród modeli ze średniej półki cenowej.

Fot/Źródło: Samsung Hub

Samsung Galaxy Pro. Prawie jak BlackBerry... - opinie i komentarze (6)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

kropka
11-11-2011 - 15:56:06
Ile kosztuje ten Samsung w mixie 25 zł na 48 doładowań?
  (0)
Odpowiedz
Redakcja T-Mobile Trendy
11-11-2011 - 16:41:09
Kropka, pod tym adresem znajdziesz wszystkie modele telefonów jakie aktualnie znajdują się w naszej ofercie. Pozdrawiamy!
  (0)
Odpowiedz
Paula
04-09-2011 - 13:13:47
Czy ten telefon jest dostępny w ofercie T-Mobile? Bo jak na razie widziałam go tylko w plusie ..
  (1)
Odpowiedz
Redakcja T-Mobile Trendy
17-03-2011 - 09:13:39
@andreacirill - dlaczego mielibyśmy nie umieszczać w naszej ofercie telefonu z funkcją Dual Sim? :) Mamy też i takie, choćby Samsunga DUOZ (C6112) :)
  (0)
Odpowiedz
andreacirill
15-03-2011 - 15:06:56
szkoda tylko że nie będzie to telefon z typu DualSim - ale i tak by się taki DualSim nie pojawił w ofercie ERY
  (1)
Odpowiedz
luka
13-03-2011 - 11:17:52
Jak można to COŚ porównywać z BB? Pierwsza rzecz która różnić będzie, to system telefonu, BB od zawsze pracował na Windows, teraz nowe modele są na Phone 7. Samsung nawet nie ma wsparcia technologi HSDPA, więc jaki to ma sens w dzisiejszych czasach?
  (1)
Odpowiedz

Lepiej w t-mobile

Galaxy S7 już jest! I to z Gear VR w prezencie! Sprawdźcie!

Nie chodzi o smak, ani o ilość bąbelków. Chodzi o brand, czyli markę. Charakterystyczne nadgryzione jabłko dogania legendę. Wartość marki Apple jest wyceniania na prawie 77 mld dolarów!

Według rankingu Interbrand Best Global Brands, czyli jednego z tych bardziej prestiżowych (a takich rankingów jest co najmniej kilka), Apple stało się najwyżej cenioną marką w świecie nowych technologii. W ciągu ostatniego roku wartość swojego znaku towarowego więcej niż podwoiło i z miejsca 8 awansowało na pozycję 2.

Wyżej jest już tylko wspomniana w tytule Coca-Cola, czyli marka znana chyba każdemu człowiekowi w dowolnym zakątku globu. Różnica pomiędzy Apple a napojem wolności jest również niewielka i wynosi nieco ponad miliard dolarów. Apple wycenione zostało na 76,57 mld, a Coca-Cola na 77,8 mld.

Sklep Apple Store w Nowym Jorku. Świątynia nowych technologii?

Co rzuca się w oczy, to dominacja przemysłu nowych technologii i spółek IT, które okupują najwyższe miejsca rankingu Interbrand. W samym TOP 10 mamy ich 6, wliczając w to IBM, które klasyfikowane jest nie jako spółka technologiczna ale jako dostawca usług dla biznesu.

Mamy jeszcze Google (4), Microsoft (5), Intela (8) i Samsunga (9). Ten ostatni jest jednym z największych beneficjentów smartfonowego szaleństwa. Wyceniany na 32,9 mld Samsung awansował o osiem pozycji, zyskując w ciągu roku 40% wartości. W samym rankingu mamy też debiutanta spod znaku IT. Na wartości zyskała marka Facebooka, który w stylu od zera do bohatera trafił od razu na miejsce 69.

Największym pechowcem jest kanadyjska marka BlackBerry, wciąż kojarząca się z idealnym smartfonem dla biznesmana. Na skutek ogromnych problemów finansowych i spadającej sprzedaży, BlackBerry straciło w ciągu roku aż 39% swojej wartości i wylądowało na miejscu 93. Niewiele brakuje mu do kreski – wypadnięcia poza listę TOP 100.

Jeśli chcecie się przekonać jak ważna jest dla nas technologia i jak bardzo nas kręci, wystarczy że zerkniecie na ranking marek i policzycie te związane z branżą IT. Dominują w naszym życiu, chcemy kupować i konsumować ich produkty. Stąd tak wysoka pozycja wszystkiego co napędza technologiczną rewolucję. Zresztą... Spróbujcie jeden dzień przeżyć bez komórki. Sprawa wcale nie jest taka prosta.

Pełny raport Interbrand możecie znaleźć tutaj (link).

Fot. Interbrand, Apple, Costea A. Adrian | Dreamstime.com

Źródło: Interbrand (Best Global Brands Report 2012)

Apple prawie jak Coca-Cola! O markach słów kilka... - opinie i komentarze (0)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

Lepiej w t-mobile

Galaxy S7 już jest! I to z Gear VR w prezencie! Sprawdźcie!

To znakomita wiadomość zarówno dla firmy jak i dla fanów BlackBerry. Z10 sprzedaje się jak żaden smartfon tej firmy.

BlackBerry Z10 – nowy, flagowy model kanadyjskiego producenta trafił do Wielkiej Brytanii dzień po oficjalnej premierze nowej platformy. Można śmiało powiedzieć, że Brytyjczycy oszaleli na punkcie tego modelu. Sprzedaje się on tam lepiej niż jakikolwiek smartfon tej firmy. Analitycy z Jeffries & Company raportują, że w jednej z największych sieci detalicznych – Carphone Warehouse wszystkie Z10 schodzą „na pniu”. To naprawdę mocny start tego smartfonu.

Biała wersja kolorystyczna BlackBerry Z10

BlackBerry Z10 notuje rewelacyjne wyniki także w Kanadzie, gdzie na sklepowe półki model ten trafił 5 lutego. Fakty ten nie umknęły oczywiście uwadze CEO BlackBerry.

W Kanadzie wczorajszy dzień był najlepszym pierwszym dniem sprzedaży nowego smartfonu BlackBerry. Tak naprawdę był lepszy o ponad 50% od jakiegokolwiek innego dnia wprowadzenia na rynek nowego urządzenia w historii naszej firmy - powiedział Thorsten Heins, Prezes i CEO firmy BlackBerry. W Wielkiej Brytanii zaobserwowaliśmy prawie trzykrotnie wyższe wyniki od osiągniętych kiedykolwiek w pierwszym tygodniu sprzedaży nowego smartfonu BlackBerry.

Analitycy rynkowi wstępnie szacują sprzedaż nowych smartfonów, w kilka dni po ich debiucie na kilkaset tysięcy sztuk. Konkretne liczby znane będą pod koniec marca, kiedy to BlackBerry opublikuje wyniki finansowe pierwszego kwartału 2013 r. Już teraz jednak na rekordową sprzedaż nowych smartfonów zareagowała giełda – wartość akcji BlackBerry konsekwentnie rośnie.

Źródło: BlackBerry, Bloomberg, Forbes
fot. BlackBerry

<p><em>Zobaczcie jak prezentuje się BlackBerry Z10. Fajny?</em></p>

BlackBerry Z10 jak świeże bułeczki (wideo) - opinie i komentarze (0)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

Lepiej w t-mobile

Galaxy S7 już jest! I to z Gear VR w prezencie! Sprawdźcie!

Platforma BlackBerry 10 mimo szerokiego otwarcia na użytkowników prywatnych ma dużo do zaoferowania także jej biznesowym odbiorcom.

Smartfony BlackBerry do niedawna jeszcze kojarzono niemal wyłącznie z biznesem i zastosowaniami profesjonalnymi. Kanadyjski producent od dłuższego czasu oferuje jednak modele, które zaprojektowano również pod kątem użytku stricte prywatnego. Zmianę filozofii, zapoczątkowaną przez BlackBerry OS 7 wyraźnie widać również w najnowszej platformie BlackBerry 10. Szerokie otwarcie firmy na użytkowników indywidualnych nie oznacza jednak, że zrezygnowano w niej z funkcji biznesowych. Wprost przeciwnie, w BlackBerry 10 znalazło się ich całkiem sporo.

Podstawowym rozwiązaniem nowej platformy jest oczywiście BlackBerry Enterprise Service. BES 10 różni się jednak od poprzednio stosowanych rozwiązań. Jest efektem nowego podejścia BlackBerry do mobilnych rozwiązań biznesowych (EMM). Produkt ten łączy w sobie charakterystyczny dla tego producenta, wysoki poziom zabezpieczeń z funkcjami zarządzania urządzeniami i aplikacjami na nich zainstalowanymi. Zapewnia on bezpieczny dostęp do firmowych danych i poczty elektronicznej oraz zabezpieczoną łączność z aplikacjami i danymi znajdującymi się za zaporą sieciową. Ukłonem w stronę użytkowników wcześniejszej wersji BES jest wykorzystanie tego samego modelu zabezpieczeń i łączności, do którego klienci biznesowi z pewnością już przywykli.

Za pośrednictwem BES zarządzać można nie tylko smartfonami i tabletami BlackBerry (terminale pracujące pod kontrolą BB OS 7 i starszych, terminali BlackBerry 10 i terminali BlackBerry PlayBook) ale także urządzeniami działającymi pod kontrolą Androida i systemu iOS. Najważniejszymi cechami tego rozwiązania są skalowalność i elastyczność. Obsługuje ono urządzenia zarówno urządzenia firmowe jak i prywatne (BYOD – Bring Yout Own Device). jego poziomu można także w ramach tego samego systemu integrować BlackBerry z urządzeniami innych marek.

Dodatkowo w przypadku włączenia do BES 10 prywatnych smartfonów BlackBerry ich użytkownicy użyć mogą technologii BlackBerry Balance, która pozwala na wygodne zabezpieczenie aplikacji i danych firmowych poprzez oddzielenie ich od materiałów osobistych. Z jej zastosowania powinni być zadowoleni zarówno pracownicy jak i pracodawcy. Pracowników ucieszy fakt, że nie będą musieli nosić ze sobą dwóch telefonów (służbowego i prywatnego), a pracodawca może być spokojny o bezpieczeństwo swoich danych - administracja serwera BES może dokładnie zdefiniować, które informacje mogą być użyte w strefie służbowej.

Dla BlackBerry Enterprise Service 10 przygotowano także firmowy sklep z aplikacjami dla smartfonów BlackBerry 10 – BlackBerry World for Work. Umożliwia on między innymi zarządzanie aplikacjami dla pracowników firmy – administratorzy BES mogą na przykład zdalnie instalować na firmowych urządzeniach wymagana aplikacje oraz publikować aplikacje polecane.

Inne wspierane przez BES 10 opcje to możliwość tworzenia indywidualnych i grupowych profili pracy, zintegrowanych z usługami Active Directory oraz internetowy serwis pozwalający pracownikom na rejestrację i konfigurowanie posiadanych przez nich urządzeń.

BES to oczywiście nie koniec rozwiązań zawartych w platformie BlackBerry 10, które służyć mogą profesjonalnym zastosowaniom. Wiele znajdujących się w niej, z pozoru stricte prywatnych funkcji zaprząc można do działań firmowych. Przykładem może być tu, oprócz tak oczywistych fabrycznych aplikacji jak organizer Remember, kalendarz, typowo biurowy pakiet Documents To Go czy pomocne w odszukaniu miejsca służbowego lunchu mapy, fabryczny komunikator BlackBerry Messenger. W BlackBerry 10 oprócz tradycyjnych wiadomości tekstowych obejmuje on także funkcje połączeń głosowych i czatu wideo. Nietrudno go sobie zatem wyobrazić w roli podręcznego narzędzia do przeprowadzania wideokonferencji ze współpracownikami.

Biznesowe zastosowanie mogą mieć także aplikacje. Można tu sięgnąć po dedykowane zastosowaniom firmowym aplikacje dostępne w sklepie BlackBerry World, ale także po aplikacje z pozoru z biznesem niezwiązane. Ciekawym przykładem jest tu debiutująca niedawno na platformie BlackBerry 10 aplikacja mytaxi, która oprócz możliwości zamówienia taksówki oferuje także firmowe konta w systemie, do których przypisać można pracowników oraz funkcję płatności za pomocą smartfonu.

fot. BlackBerry

<p><em>Zobacz nasz film o smartfonach BlackBerry w biznesie!</em></p>

BlackBerry 10. Jak ułatwia prowadzenie biznesu? - opinie i komentarze (1)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

niepelnosprawny.org
29-02-2016 - 11:43:04
przeciez to głownie dla biznesu ....
  (0)
Odpowiedz

Lepiej w t-mobile

Galaxy S7 już jest! I to z Gear VR w prezencie! Sprawdźcie!
Podziel się