Jedną z cech charakterystycznych Androida jest możliwość używania widżetów na pulpitach. Co to takiego i czy mogą być przydatne?

Widżety są graficznymi nośnikami informacji, potrafią być zarówno bardzo proste jak i złożone. Niektóre pełnią wręcz funkcję całej aplikacji na pulpicie. Najpopularniejszymi przykładami widżetów to np. duży zegar, widżet z informacjami o pogodzie czy widżet informujący o nadchodzących wydarzeniach z kalendarza.

Androidowe widżety możemy umieścić na naszych pulpitach tuż obok, nad czy pod obecnymi już skrótami do naszych najważniejszych aplikacji. Na różnych telefonach czy tabletach ustawianie widżetów może wyglądać inaczej, ale najczęściej sprowadza się to do 3 prostych kroków.

1. Przetrzymujemy palec na pustym miejscu na ekranie pulpitu i wybieramy pozycję z widżetami. W specjalnym menu znajdziemy mnóstwo widżetów, które mogą być wbudowane w system (lub nakładkę) albo w ściągnięte przez nas aplikacje (np. Facebook czy odtwarzacz muzyki).



2. Dotykamy interesujący nas widżet i przytrzymujemy go

.

3. Przesuwamy palcem na wolną część ekranu pulpitu i „puszczamy” widżet.



Niektóre widżety można dodatkowo rozciągać i zmieniać ich rozmiar. Po „upuszczeniu” widżetu wystarczy przeciągnąć ramki widżetu i w ten sposób np. go wydłużyć lub zwęzić.



Widżety mogą być skrótami to ważnych dla nas akcji (np. panel muzyki) lub wyświetlać istotne informacje szybciej niż jakby wchodzić w ich poszukiwaniu do konkretnych aplikacji. Widżety są istotną częścią personalizacji każdego Androida, której nierzadko brakuje w telefonach z innymi systemami operacyjnymi. Wiele z nich znajduje się domyślnie w systemie i ściąganych przez nas aplikacjach, ale po niektóre – takie jak Chronus czy Beautiful Widgets – należy wybrać się do Sklepu Google Play i tam je pobrać.

Fot.: Fotolia, wł.

Czym są widżety i jak z nich korzystać? - opinie i komentarze (0)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

Lepiej w t-mobile

Galaxy S7 już jest! I to z Gear VR w prezencie! Sprawdźcie!

Już niedługo płatności zbliżeniowe z wykorzystaniem smartfonu staną się częścią naszej rzeczywistości. Wszystko dzięki zyskującej na popularności technologii NFC, która sprawi, że urządzenie mobilne zastąpi plik kart kredytowych i płatniczych.

Płatności zbliżeniowe kojarzą się przede wszystkim z kartami płatniczymi, które umożliwiają przeprowadzanie błyskawicznych transakcji na niskie kwoty bez konieczności podawania hasła PIN. A dzięki technologii NFC już niedługo powszechnie kojarzyć będą się również z naszymi nieodłącznymi smartfonami, które zyskają możliwości zarezerwowane dotąd dla plastikowych kart przechowywanych w portfelu.

To, w jaki sposób działa NFC, najłatwiej można wytłumaczyć właśnie na przykładzie zbliżeniowej karty płatniczej. Zbliżeniowe płatności są zresztą głównym zastosowaniem tej technologii. Dzięki NFC nasz smartfon może pełnić rolę wirtualnego portfela, w związku z czym zabieranie z domu karty płatniczej może okazać się całkowicie zbędne. Wystarczy odpowiednie oprogramowanie, które w pamięci urządzenia przechowa niezbędne dane, a płacenie w sklepach przy użyciu samego telefonu stanie się rzeczywistością.

Dzięki NFC nasz smartfon może pełnić rolę wirtualnego portfela, w związku z czym zabieranie z domu karty płatniczej może okazać się całkowicie zbędne. Wystarczy odpowiednie oprogramowanie, które w pamięci urządzenia przechowa niezbędne dane, a płacenie w sklepach przy użyciu samego telefonu stanie się rzeczywistością.

Wystarczy smartfon wyposażony w moduł NFC i aplikacja przeznaczona do dokonywania płatności, która będzie kompatybilna z czytnikami do transakcji bezdotykowych. W praktyce wyglądać będzie to tak, że zbliżenie telefonu na odpowiednią odległość od terminalu poskutkuje uiszczeniem opłaty za zakupione produkty. Nie trzeba będzie przesuwać karty magnetycznej w prowadnicy czytnika, ani nawet wpisywać PIN-u. Cały proces będzie tak błyskawiczny, jak przy wykorzystaniu coraz popularniejszych kart zbliżeniowych, tyle tylko, że wykorzystamy do niego nasz smartfon, który z przyzwyczajenia zawsze mamy przy sobie.

Myślicie że płacenie przy pomocy telefonu jest trudne? Nic bardziej mylnego!

Samsung Galaxy S III jest jednym z telefonów, przy pomocy którego można płacić za swoje zakupy.

W smartfonie z zainstalowaną aplikacją płatniczą MyWallet będziemy mogli przechowywać informacje na temat kart różnego rodzaju: debetowych, kredytowych czy pre-paid, dzięki czemu korzystanie z nich z poziomu mobilnego urządzenia będzie wygodniejsze i łatwiejsze, niż w przypadku klasycznych kart przechowywanych w portfelu. Nie należy też martwić się o bezpieczeństwo, gdyż aplikacje płatnicze są zabezpieczane przez hasło, a w przypadku zgubienia czy kradzieży telefonu nasze karty będą mogły zostać zdalnie dezaktywowane.

Zamknięcie płatności zbliżeniowych w smartfonie ma przysłużyć się naszej wygodzie. Polskie banki i operatorzy telefonii komórkowej testują już finansowe możliwości NFC - ich zastosowanie na szeroką skalę to zapewne tylko kwestia czasu. Już niedługo czeka nas więc konieczność zmiany przyzwyczajeń co do sposobu, w jaki płacimy za zakupione towary i usługi. Całe szczęście, będą to zmiany na lepsze.

Tutaj znajdziecie specjalna zakładkę poświęconą MyWallet, znajdującą się na naszym profilu na Facebooku.

<div class="SingleNews line18"> <p><em>Zobacz na czym polega technologia NFC i jak zapłacić za zakupy swoim smartfonem! <br /></em></p> </div>

Czym są i jak działają płatności zbliżeniowe? - opinie i komentarze (17)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

Robert Ż.
14-07-2014 - 11:49:36
Od piątku jestem posiadaczem konta T-Mobile Usługi Bankowe. I co? Mimo spełnionych warunków SIM NFC, telefon Samsung S4 itd, przychodzi mi SMS: "Z przykrością informujemy, że Twój wniosek o kartę NFC nie został sfinalizowany. Prosimy o kontakt z infolinią pod numerem 19506. Zespół TM Bankowe." Tego samego dnia zadzwoniłem. Dziś jest poniedziałek, i co? I nic. Mniej więcej tak to działa.
  (0)
Odpowiedz
Konsultant T-Mobile
14-07-2014 - 13:02:02
Rozumiem, że dzwoniłeś na infolinię (tel. 19 506 lub (12) 370 71 00), zatem powinieneś był tam otrzymać informację jak dalej postępować oraz co jest powodem niesfinalizowania Twojego wniosku. Jeśli nadal masz jakieś pytania sugeruję kontakt ponowny lub kontakt z BOA (602900000).
  (0)
Odpowiedz
Robert Ż.
14-07-2014 - 14:22:50
@ Konsultant T-Mobile - Sęk w tym że pytałem o powód. Niestety Pani nie chciała udzielić mi informacji. Mówiła tylko że sprawę musi przekazać technikom.
  (0)
Odpowiedz
Konsultant T-Mobile
14-07-2014 - 15:57:32
Witam. Proponuję zatem poczekać na odpowiedź techników. Pozdrawiam
  (0)
Odpowiedz
RedakcjaT-Mobile-Trendy
15-10-2013 - 13:41:46
Witamy, od dzisiaj z MyWallet mogą korzystać posiadacze smartfonu Sony Xperia Z1 (wersja systemu Android: 4.2.2, numer kompilacji: 14.1.G.1.518). Pozdrawiamy!
  (0)
Odpowiedz
RedakcjaT-Mobile-Trendy
29-08-2013 - 09:46:33
Witamy, od dzisiaj z MyWallet mogą korzystać posiadacze HTC One (wersja systemu Android: 4.2.2, numer kompilacji: 2.24.111.3 CL211355). Pozdrawiamy!
  (0)
Odpowiedz
RedakcjaT-Mobile-Trendy
01-08-2013 - 17:28:20
Witamy, od dzisiaj z MyWallet możecie korzystać na Samsungu Galaxy S4 (numer kompilacji: JDQ39.I9505XXUBMF4, Android 4.2.2). Pozdrawiamy!
  (0)
Odpowiedz
RedakcjaT-Mobile-Trendy
15-07-2013 - 16:54:14
Witamy, od dzisiaj z MyWallet możecie korzystać na trzech kolejnych modelach telefonów: Samsungu Galaxy Young (numer kompilacji: JZO54K.S6310NXXAMD1, Android: 4.1.2), Sony Xperii SP (numer kompilacji: 12.0.A.1.257, Android 4.1.2) oraz Sony Xperii Z (numer kompilacji: 10.1.A.1.350, Android 4.1.2). Pozdrawiamy!
  (0)
Odpowiedz
RedakcjaT-Mobile-Trendy
21-06-2013 - 08:48:14
Witajcie, informujemy, że dodaliśmy nową wersję oprogramowania, wspierającą usługę MyWallet: Sony Xperia S: wersja systemu Android: 4.1.2; numer kompilacji: 6.2.B.0.200 oraz numer kompilacji: 11.2.A.0.31. Pozdrawiamy!
  (0)
Odpowiedz
RedakcjaT-Mobile-Trendy
21-06-2013 - 08:28:33
Witajcie, informujemy, że dodaliśmy nową wersję oprogramowania, wspierającą usługę MyWallet: Sony Xperia P: wersja systemu Android: 4.1.2; numer kompilacji: 6.2.A.1.100. Pozdrawiamy!
  (0)
Odpowiedz
RedakcjaT-Mobile-Trendy
05-02-2013 - 15:10:22
Witajcie, informujemy, że od dzisiaj dodaliśmy nowe wersje oprogramowania, które wspierają MyWallet. Samsung Galaxy Note II: wersja systemu: Android 4.1.2; numer kompilacji: JZO54K.N7100XXDMA5 oraz Sony Xperia T: wersja systemu: Android 4.1.2; numer kompilacji: 9.1.A.0.489. Pozdrawiamy!
  (0)
Odpowiedz
RedakcjaT-Mobile-Trendy
21-01-2013 - 16:09:11
Witajcie, informujemy, że od dzisiaj dodaliśmy nowe wersje oprogramowania, które wspierają MyWallet. Samsung Galaxy SIII mini: wersja systemu: Android 4.1.2; numer kompilacji: JZO54K.I8190NXXALL4. Dodatkowo obsługiwane są nowe wersje oprogramowania z Android 4.1.2 dla telefonów: Samsun Galaxy SIII: numer kompilacji JZO54K.I9300XXELLA oraz Samsung Galaxy Note II: numer kompilacji: JZO54K.N7100XXDLL7. Pozdrawiamy!
  (0)
Odpowiedz
RedakcjaT-Mobile-Trendy
14-12-2012 - 15:12:46
Witajcie, informujemy, że od dzisiaj dodaliśmy nowe wersje oprogramowania, które wspierają MyWallet. Nokia 808 PureView: wersja oprogramowania: 113.010.150; wersja niestandardowa: 113.010.1508.252.02. Sony Xperia T: wersja systemu Android: 4.0.4; numer kompilacji: 7.0.A.3.223. Pozdrawiamy!
  (0)
Odpowiedz
RedakcjaT-Mobile-Trendy
04-12-2012 - 13:06:13
Witajcie, informujemy, że dzisiaj udostępniliśmy usługę MyWallet dla klientów posiadających smartfon Sony Xperia P: wersja systemu Android 4.0.4.; numer kompilacji: 6.1.1.B.1.54. Dodatkowo dla telefonu Sony Xperia S została dodana nowa wersja oprogramowania, która wspiera MyWallet: wersja systemu Android: 4.0.4; numer kompilacji: 6.1.A.2.55. Pozdrawiamy!
  (0)
Odpowiedz
RedakcjaT-Mobile-Trendy
22-11-2012 - 09:45:35
Witajcie, informujemy, że dzisiaj udostępniliśmy usługę MyWallet dla klientów posiadających smartfon Sony Xperia T: wersja systemu Android 4.0.4.; numer kompilacji: 7.0.A.3.197 Pozdrawiamy!
  (0)
Odpowiedz
RedakcjaT-Mobile-Trendy
12-11-2012 - 13:34:43
Witajcie, informujemy, że dzisiaj udostępniliśmy usługę MyWallet dla klientów posiadających smartfon Samsung Galaxy S III: wersja systemu Android 4.1.1.; numer kompilacji: JRO03C.I9300XXDLIB Pozdrawiamy!
  (0)
Odpowiedz
RedakcjaT-Mobile-Trendy
09-11-2012 - 15:57:35
Witajcie, informujemy, że dzisiaj udostępniliśmy usługę MyWallet dla klientów posiadających smartfon Samsung Galaxy Note II: wersja systemu Android 4.1.1.; numer kompilacji: JRO03C.N7100XXALIJ Pozdrawiamy!
  (0)
Odpowiedz

Lepiej w t-mobile

Galaxy S7 już jest! I to z Gear VR w prezencie! Sprawdźcie!

Bezpieczny Internet dla klientów T-Mobile na kartę i Heyah na kartę to gwarancja, że za korzystanie z Internetu w telefonie nie zapłacą więcej niż 9 złotych miesięcznie! Macie pytania? Postaramy się teraz na nie odpowiedzieć!

Internet w telefonie to usługa, z której korzystacie coraz chętniej, jednak bardzo często nie jesteście w stanie sami określić, ile danych będzie wam potrzebne. Nie każdy orientuje się, ile MB zawierają przeglądane strony internetowe czy odczytywane maile. Chcąc zapewnić Wam komfort korzystania z sieci na smartfonach, wprowadzamy nowe i proste zasady.

Usługa Bezpieczny Internet spowoduje, że opłaty za korzystanie z Internetu dopasują się w sposób elastyczny do Waszych potrzeb. Za surfowanie w telefonie nie zapłacicie więcej niż 9 zł za 30 dni!

Czym różni się Bezpieczny Internet od innych ofert?
Podstawową zasadą Bezpiecznego Internetu jest to, że jeżeli w cyklu 30 dni nie będziecie korzystać z Internetu w telefonie, to nie są pobierane żadne opłaty. W przypadku innych ofert z cyklicznymi pakietami opłaty są pobierane, bez względu na to czy w danym cyklu korzystacie z Internetu.

Na czym polega przyjazność Bezpiecznego Internetu?
Nie musicie z wyprzedzeniem decydować, jakiej wielkości paczkę wybrać – Bezpieczny Internet w sposób elastyczny dopasowuje się do Waszych potrzeb.

Podzieliliśmy opłaty na poszczególne progi, dostosowane do poziomu zużycia. Domyślnie ustalony limit 9 zł/30 dni podzielony został na dwa progi: 3 zł za zużycie do 10 MB, a następnie 6 zł za zużycie od 10 MB do 100 MB. Jeśli taka ilość danych jest niewystarczająca, w każdej chwili możecie ją zwiększyć poprzez zamówienie (za dodatkową opłatą 3 zł) dodatkowych 150 MB, otrzymując łączny limit 250 MB na 30 dni za 12 zł.

Jak to będzie działać?
8 września 2013 r. każdy Użytkownik T-Mobile na kartę oraz Heyah na kartę będzie miał automatycznie aktywowany Bezpieczny Internet
z domyślnym limitem wydatków 9 zł/30 dni.

Opłatę będziemy pobierać w 2 krokach: 3 zł w przypadku transmisji danych do 10 MB, a następnie 6 zł – jeśli zużycie będzie na poziomie od 10 MB do 100 MB. W przypadku osiągnięcia progu 100 MB transmisja danych zostanie zwolniona do 16 kb/s. Jeśli będziecie chcieli zwiększyć ilość dostępnych danych, możecie samodzielnie zwiększyć limit do 250 MB za dodatkową opłatą 3 zł.

Kto może korzystać z Bezpiecznego Internetu?
Bezpieczny Internet dotyczy Użytkowników T-Mobile na kartę, korzystających z jednej z taryf: Happy, Nowy Tak Tak, Tak Tak HOT, Hot oraz Heyah korzystających z taryfy Nowa Heyah oraz Taryfy Pakietowej.

W jaki sposób można obniżyć/zwiększyć limit w Bezpiecznym Internecie?
Domyślny limit jest ustawiony na poziomie 9 zł, ale można do niego dokupić 150 MB za 3 zł i wtedy limit w tym i w kolejnych cyklach rozliczeniowych jest ustawiony na 12 zł
aż do odwołania.

Zwiększenia limitu można także dokonać samodzielnie poprzez m.in.:

  • wysłanie SMS-a o treści: BNET 12 na bezpłatny numer 8010 w przypadku zlecenia zmiany limitu na 12 zł

  • wysłanie Ekspresowego kodu *125*7*18# w przypadku zlecenia zmiany limitu na 12 zł

Ponownej zmiany limitu na 9 zł można dokonać między innymi poprzez:

  • wysłanie SMS-a o treści: BNET 9 na bezpłatny numer 8010 w przypadku zlecenia zmiany limitu na 9 zł

  • wysłanie Ekspresowego kodu *125*7*19# w przypadku zlecenia zmiany limitu na 9 zł

Czy Bezpieczny Internet się sam przedłuża co 30 dni?
Tak, ale pod warunkiem, że korzystacie aktywnie z Internetu. Jeśli nie korzystacie z Internetu w kolejnym cyklu, opłaty nie są pobierane. Opłata za Bezpieczny Internet jest rozliczana w cyklach 30-dniowych i pobierana w momencie rozpoczęcia danego progu.

W przypadku przerwy w korzystaniu z Bezpiecznego Internetu przez co najmniej jeden pełny cykl rozliczeniowy, następuje ponowne ustalenie cyklu rozliczeniowego, w oparciu o datę pierwszego użycia pakietowej transmisji danych po tej przerwie.

Jak można sprawdzić ilość MB pozostałych w pakiecie/dzień przedłużenia się pakietu internetowego?
Pełne informacje na temat indywidualnego korzystania z Bezpiecznego Internetu są dostępne w Internetowym Systemie Obsługi, w zakładce zarządzanie kontem. Sprawdzenia statusu usługi można dokonać za pomocą:

  • SMS-a o treści: BNET ILE na bezpłatny numer 8010
  • wysłanie Ekspresowego kodu *125*7#

Czy Bezpieczny Internet będzie działał w roamingu?
Bezpieczny Internet dotyczy wyłącznie terenu Polski.

Czym jest i jak działa Bezpieczny Internet? - opinie i komentarze (3)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

Spierdalać złodzieje
05-09-2016 - 19:30:44
To są złodzieje bez żadnej informacji czy próby włączenia tej usługi ukradli mi 9 zł. Sku....syny z T-mobile
  (0)
Odpowiedz
Ona
18-08-2016 - 17:31:31
Ja mam to samo co miesiąc to samo !!!!
  (0)
Odpowiedz
Ja
18-08-2016 - 17:29:27
Pomimo że mam 0 Kb internetu pobranego to pomimo tego mi zżera 3 zł złodzieje !!!!!!!!
  (0)
Odpowiedz

Lepiej w t-mobile

Galaxy S7 już jest! I to z Gear VR w prezencie! Sprawdźcie!

Mobilny system operacyjny składa się z kilku części. W przypadku Androida są to domyślne aplikacje, ekran blokady i powłoka wizualno-funkcjonalna, na którą składa się szufladka aplikacji (appdrawer) i pulpity.

Czym jest launcher, jak go zmienić i po co? - opinie i komentarze (0)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

Lepiej w t-mobile

Galaxy S7 już jest! I to z Gear VR w prezencie! Sprawdźcie!
Podziel się