Porady

24.06.2015
Instagram – jak z niego korzystać?

Lepiej w t-mobile

Galaxy S7 już jest! I to z Gear VR w prezencie! Sprawdźcie!

Już 2,5 miliona Polaków korzysta z Instagrama. Najwięcej spośród nas obserwuje celebrytów, z których zdecydowanym liderem jest Robert Lewandowski. W aplikacji doskonale odnajdują się także firmy, z markami odzieżowymi na czele. A ty za co lubisz Instagram i czy na pewno umiesz z niego korzystać? Jak działa Instagram i jak założyć konto? Przekonaj się!

Przejęcie Instagramu było jedną z najlepszych decyzji Facebooka. Okazuje się, że komunikowanie się za pomocą zdjęć to zabawa, która wciągnęła setki milionów ludzi na całym świecie. Z danych ujawnionych przez serwis w grudniu ubiegłego roku wynika, że Instagram miał wówczas 300 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, a to przekłada się na 75 milionów użytkowników serwisu każdego dnia.

Instagram jest lubiany zarówno przez kobiety jak i mężczyzn, który stanowią mniej więcej po połowie jego użytkowników. A co trzeba widzieć, by zacząć z niego korzystać lub by mieć z korzystania jak największą frajdę?

Aby zacząć swoją przygodę z Instagramem, wystarczy pobrać aplikację z właściwego dla siebie sklepu. Jest dostępna na Androida, iOS oraz w wersji beta na Windows Phone. Następnie trzeba zalogować się w aplikacji bądź to wymyślonymi loginem (który będzie także nazwą użytkownika i który można zmieniać) oraz hasłem lub też zalogować się za pośrednictwem Facebooka.

Czeka nas jeszcze etap stworzenia profilu (kliknięcie na 3 kropeczki w prawym górnym rogu w ostatniej zakładce), w którym możemy, ale nie musimy dodać zdjęcie profilowe (nie jest wymagane zdjęcie naszej twarzy, może być cokolwiek). Warto uzupełnić go także o kilka danych, jednak nie ma tutaj miejsca na elaboraty – mile widziane są raczej lapidarne teksty. Może to być więc imię czy nazwisko (szczególnie, jeśli nasz nick nie jest żadnym z nich, a nie chcemy pozostawać anonimowi), kraj lub miasto, z którego jesteśmy, zainteresowania, ewentualnie namiary na naszą stronę internetową, bloga, profil na Facebooku czy Snapchacie.

Warto zajrzeć jeszcze raz do miejsca, gdzie nanosiliśmy zmiany w profilu, czyli do ostatniej zakładki. Znajdziemy tam opcje: wyszukania znajomych z Facebooka, wyszukania kontaktów oraz zaproszenia znajomych. To także miejsce, gdzie można w każdej chwili na wprowadzać zmiany w profilu, zmieniać hasło. Tutaj także zobaczymy posty, które polubiliśmy (o tym za chwilę).

Warto zatrzymać się także nad opcją „Konto prywatne”. Gdy się na nią zdecydujemy, to, co publikujemy, będą mogły oglądać jedynie zatwierdzone przez nas osoby, a jeśli nie – wszyscy użytkownicy Instagrama.

Można także powiązać swoje konto na Instagramie z kontami w innych serwisach społecznościowych, co oznacza, że to, co opublikujemy na Instagramie, będzie natychmiast publikowane także tam. To nie jest dobry pomysł, bo jednak po to prowadzi się profile na różnych społecznościówkach, żeby formami przekazu dostosować się do każdej z nich, a nie publikować na wszystkich podobne treści.

Decydujemy także, czy chcemy dostawać powiadomienia Push (ikona Instagrama pojawiająca się w górnym lewym rogu ekranu urządzenia mobilnego), gdy ktoś polubi lub skomentuje nasze zdjęcie lub film.

Zostały jeszcze takie decyzje do podjęcia jak to, czy robione przez nas przy pomocy aplikacji Instagrama zdjęcia i filmy mają być zapisywane automatycznie także w pamięci smartfona czy tabletu, w jaki sposób aplikacja ma korzystać z danych, czy aparat ma przetwarzać zdjęcia w wysokiej rozdzielczości.

Jest tutaj jeszcze kilka opcji, do których możecie zajrzeć i najważniejsza na samym dole, czyli możliwość wylogowania z aplikacji.

Teraz możemy już przystąpić do robienia zdjęć i filmów. W tym celu trzeba kliknąć na środkową niebieską ikonę z aparatem fotograficznym. Potem wyświetlają nam się trzy opcje: wybranie zdjęcia z galerii urządzenia, zrobienie nowego zdjęcia lub też nagranie filmu (ten nagrywany jest, gdy trzymamy palec na przycisku, a my cały czas widzimy, ile czasu zostało do końca nagrania).

Gdy wybierzemy zdjęcie, bądź zrobimy nowe zdjęcie/film, dotykamy niebieskiej strzałki w prawej górnej części ekranu. Następnie możemy nałożyć na zdjęcie filtry (wybór jest spory). Trzecia ikona pozwala na zrobienie pewnych modyfikacji, jak obrócenie, zmiana jasności, kontrastu, temperatury, nasycenia obrazu, modyfikację kolorystyki zdjęcia, rozmycie. Gdy już zdjęcie będzie spełniało nasze oczekiwania, znów zatwierdzamy je niebieską strzałką w prawym górnym rogu ekranu.

Teraz możemy przystąpić do oznaczania osób (spośród naszych znajomych na Instagramie) widocznych na zdjęciu, dodać zdjęcie do fotomapy czy oznaczyć lokalizację, w którym zostało ono zrobione oraz naturalnie od razu udostępnić na wybranym innym serwisie społecznościowym. 

Można także napisać opis, chociaż możliwa jest publikacja zdjęcia czy filmu pozbawionego opisu. W opisie możemy zawrzeć cokolwiek. Kilka słów, hashtagów (słowo poprzedzone symbolem #) czy nawet dłuższy tekst. Możemy zdjęcie udostępnić, wybierając domyślną opcję „Obserwujący” i wtedy zobaczą je wszyscy, którzy obserwują nasz profil, lub też korzystając z opcji „Bezpośrednio”, aby skierować je tylko do wybranych znajomych. I znów dotykamy niebieskiej strzałki i zdjęcie zostaje opublikowane.

Należy jeszcze słów kilka poświęcić ogólnej obsłudze Instagramu. Pod pierwszą ikoną domku kryje się strumień postów obserwowanych przez nas użytkowników. Aby je obejrzeć, po prostu przesuwamy ekran w dół. Pod zdjęciem widzimy symbol serduszka i dymka. Jeśli chcemy dać zdjęciu lub filmowi „lajka”, dotykamy serduszka, a jeśli chcemy zostawić komentarz – dotykamy dymka. Polubione zdjęcia znajdziemy w „Posty, które lubisz” (ostatnia zakładka - 3 kropeczki).

Pod ikoną z lupą kryją się dwie ważne rzeczy. Możemy tutaj wyszukiwać zarówno użytkowników, po nickach jak i zdjęcia oznaczone konkretnymi tagami. Gdy nic nie wyszukujemy, w osobach widzimy naszych znajomych lub osoby, które powiązane są w jakiś sposób z tym, co mamy już w obserwowanych. Podobnie jest ze zdjęciami – są w jakiś sposób związane z tym, co już polubiliśmy.

Zakładka z serduszkiem w dymku dzieli się na „Obserwowane” i „Ty”. Pierwsza zawiera polubienia osób przez nas obserwowanych, a druga – polubienia i komentarze dotyczące opublikowanych przez nas postów.

Ikona z postacią przenosi nas do naszego profilu. Posty są tam ułożone od najnowszego. Widzimy liczbę naszych postów, liczbę osób, które nas obserwują oraz liczbę osób, obserwowanych przez nas.

Dodajmy jeszcze tylko, że kliknięcie w hashtag powoduje przejście do innych zdjęć na Instagramie, które także opisano tym tagiem.

Instagram – jak z niego korzystać? - opinie i komentarze (0)

Aby dodać opinię, pytanie lub komentarz podaj swoje dane w polach poniżej. Pola oznaczone gwazdką (*) są obowiązkowe.

Podziel się